Bestel het boek : Beelddenken voor ouders

Het begrijpen , begeleiden en ondersteunen van je kindĀ 

šŸ”¹ Wil je…


• …dat je kind zich begrepen voelt in een wereld vol woorden?

• …dat leren weer leuk en logisch voelt?

• …dat je kind wĆ©l mee kan komen op school, op z’n eigen manier?

• …minder strijd bij huiswerk en meer rust in het hoofd?

• …ruimte geven voor creativiteit Ć©n structuur?

• …dat je kind leert omgaan met emoties en overprikkeling?

• …begrijpen waarom schrijven, plannen of automatiseren lastig kan zijn?

• …je kind helpen groeien in zelfvertrouwen?

• …leren communiceren op een manier die Ć©cht binnenkomt?

• …praktische tools om thuis Ć©n op school het verschil te maken?

• …een kind dat denkt in beelden niet in woorden, Ć©cht zien?

Dan is het tijd om te gaan denken zoals zij:
šŸ“ø In beelden
🧠 In concepten
šŸŽØ In kleur, gevoel en totaalplaatjes

Want beelddenkers leren anders – niet minder.
Geef ze de ruimte, tools en het vertrouwen om te bloeien. 🌱

Sommen? Niet saai, maar zichtbaar!

Voor veel beelddenkers voelt rekenen als een wirwar van losse cijfers en regels. Ze begrijpen het wel – maar pas als ze het kunnen zien, tekenen of doen. Zo ook Liam (9), die niets met ā€œ3 + 4ā€ kon… tot hij het mocht tekenen als drie pinguĆÆns en vier ijsberen op een ijsberg. Opeens viel alles op z’n plek.

Beelddenkers hebben geen rekenprobleem – ze hebben een andere leerroute nodig. Eentje die ruimte geeft voor fantasie, beelden en beweging. Door sommen visueel en betekenisvol te maken, groeit niet alleen het begrip, maar ook het plezier.

šŸ“Œ In het boek “Beelddenken voor ouders”Ā  vind je tips, tools en voorbeelden om rekenen zichtbaar te maken voor jouw beelddenker.

Taal in beelden? Ja graag!

Noor (8) heeft haar hoofd vol ideeĆ«n. Ze weet precies wat ze wil vertellen – maar zodra ze moet schrijven, stokt het. ā€œIk weet het wel, maar ik krijg het er niet uit,ā€ zegt ze gefrustreerd. Tot ze eerst haar verhaal mag tekenen. Met potlood en kleur komt alles tot leven. Daarna volgen de woorden vanzelf.

Beelddenkers denken visueel. Ze zien het verhaal al voor zich, maar missen soms de brug naar taal. Door tekenen en beeldtaal als opstap te gebruiken, maak je schrijven leuker Ʃn haalbaarder.

šŸ“Œ In het boek “Beelddenken voor ouders”ontdek je hoe je kinderen helpt om woorden te vinden via beelden – met praktische tips, voorbeelden en creatieve werkvormen.

ā€œMijn hoofd is volā€¦ā€ – herkenbaar?

Sam (6) komt thuis uit school en barst ineens in tranen uit. Er lijkt niets aan de hand, maar het is gewoon te veel geweest. Prikkels, geluiden, woorden, instructies… Alles blijft als losse plaatjes en indrukken door zijn hoofd dwarrelen. Tot hij mag tekenen. Na een kwartiertje kleuren keert de rust terug: ā€œNu is m’n hoofd weer leeg.ā€

Beelddenkers verwerken informatie op een intense en visuele manier. Ze nemen alles op, maar missen vaak de tools om het te filteren of los te laten. Dat kan leiden tot overprikkeling, vermoeidheid of emotionele uitbarstingen.

šŸ“Œ In het boek “Beelddenken voor ouders”Ā  lees je hoe je beelddenkers helpt ontprikkelen, tot rust komen en overzicht creĆ«ren – op een manier die bij hĆŗn brein past.